הנעלות של ונוס בדגים נוגעת בשלושה נושאים – אהבה, השראה, אמנות. נעלות זו נובעת מהשילוב בין אושר אישי וארצי אותו מסמלת ונוס, לבין אושר אלוהי, בלתי מותנה, אותו מסמל דגים.
ונוס, נושאת הדגל של האהבה, כשהיא בדגים היא מגלה איכות אחרת של אהבה. ונוס בדגים מסירה מעליה את ההתניות, התחכום, הדיונים והויכוחים, השיפוט, הרצון לקבל – הופכת כולה אהבה, חמלה וקבלה, ונוס הנעלה בדגים מסמלת אהבה ללא תנאי, אהבה שאין בה חשבון.
בנוסף לכך דָּגִים, שהוא מקום של חלום, השראה ויפעה, מאפשר לוֶנוס להשיל מעצמה את החוץ ואת הארציות, את צורכי האֶגו ותאוות החושים ולהתחבר למקור אינסופי של עדנה. בנעלות שלה פה חבויה הזמנה לטעום משהו מטעמו של צמא רוחני. הכמיהה לַמֵשלים שלי, לנשמה התאומה שלי, שהיא התנסות ארצית שעוברת על כל אחד ואחת מאיתנו – מאפשרת לנו לחוות משהו מהטעם של הכמיהה לאלוהות. אותה ערגה לאהבה ארצית, יש בה אחד משישים מטעמה של אותה ערגה רוחנית.
הנעלות של ונוס בדגים מזכירה את נצחיותם של היופי והאָמנות, שני תחומים מרכזיים של ונוס. בנעלות הזו נחבא מסר האומר כי אמנות אמיתית מתקיימת מעבר לזמן ולמקום, אינה צריכה הגדרה או הסבר או ניתוח. אמנות שנוצרה בהשראה דגית, שנוצרה מתוך התכוונות, תוכל להעביר נוכחות מסויימת, השפעה מסויימת החוֹצָה דורות ותרבויות ומתקיימת מעבר לאופנות מתחלפות. אמנות המעבירה מסר על-זמני.
ועוד אני רואה בנעלות הזו מסר נפלא, מסר האומר כי המהות של המקור, המסומל בדגים, היא אהבה. וכי אהבתו אלינו ואהבתנו אליו אין בה תנאים או דרישות.
אנשים עם ונוס בדגים יוכלו להיות עדינים בהתנהגותם, מקרינים יופי ורוך ומסורים לבני/בנות זוגם, אך יוכלו להיות גם פתוחים מדי, לא סלקטיבים מספיק, נסחפים או מסתבכים באהבה שכולה אשליה או סבל. ולעיתים יחליפו נישואים ארציים בהתנזרות, במה שמכונה 'נישואים לאלוהים'.
הנה כך, ונוס מכובדת במאזניים, שור ודגים. מכאן שהמפלה של ונוס תהיה בטלה, עקרב ובתולה שממולם. נעבור עליהם אחד אחד:
בְּתוּלָה הוא מקום של הסתייגות, ביקורת וצורך מתמיד לתקן, לייעל, לשכלל, לשפר. להיות בשליטה. לבתולה החריפה יש יכולת פנומנלית להבחין בכל מה שלא בסדר – וזה בדיוק מה שבולם את השטף והקבלה הדרושים לאהבה. בתולה נאמנה ליעילות ופרטים בעוד לוֶנוס חשובים דברים אחרים. עם זאת אנשים פתוחים או רכים מדי יקבלו תועלת רבה מונוס בבתולה, אשר תאפשר להם לבחור נכון, לעשות מיון ולבחון דבר או אדם בצורה קפדנית, בטרם יכניסו אותו אל ליבם, אל ביתם או אל מיטתם. כמו כן ונוס בבתולה מעודדת את האדם לשאוף לשלֵמות ביצירתו ובכל ביטוי אמנותי שלו.
טָּלֶה וְעַקְרָב הם שני מקומות יצריים, קנאים וטוטליים, קשובים לעצמם, נאמנים לצד אחד. אולם ונוס – היא קשובה לאחר, קשובה לכל הצדדים, מבקשת לאזן בין ניגודים. הטוטליות והקנאות שלהם, הן של טלה והן של עקרב, אינה מתאימה למזג הבוחן, המפַשר והכל כך אובייקטיבי שלה. ונוס מאמינה כי מענה רך ישיב חימה וכי קנאה והתלהטות יצרים מרחיקים את השלום וההרמוניה. מלבד זאת ונוס רוצה לבחון, לשקול, להתלבט, לקחת צעד אחורה, לבחון ולהתבונן בתמונה בנחת – אבל בסביבת טלה או עקרב היא נדחפת ללכת עד הסוף, לחתוך, או-או, שחור-לבן, בניגוד גמור לטבעה. חשה כאילו מצמידים אותה אל הקיר. שני אלה, טלה ועקרב, באים לוֶנוס בדרישות קיצוניות ומוחלטות שאין היא יודעת כיצד להתייחס אליהן.
אלא שונוס בעקרב תעניק לאנשים שהם במקרה מרוחקים או יבשים מדי יכולת נפלאה לצקת דרמה ועומק ביחסיהם האישיים, לטעום טעמה של אהבה טוטלית ומסירות עד כלות, ולהביא באָמנותם מסר אישי הנובע מעומק ליבם. אבל יהיה עליהם ללמוד לשמור על קשרים, לא לחתוך מהר מדי. לראות בקשר לא רק את השיאים והדרמות אלא גם את רגעי הביניים. ולוותר לפעמים. יצטרכו ללמוד איך לא להעמיס מטען נפשי גדול מדי על היחסים שלהם.
ואילו ונוס בטלה תועיל לאדם אשר מטבעו מתקשה להחליט ולקחת צד. תוסיף לו אומץ והחלטיות, התלהבות ונאמנות לעצמו. ונוס בטלה מאפשרת פחות לחשוב, יותר לחוות. פחות לנתח, יותר לחיות.
(מתוך הפרק "ונוס", כרך שני עמודים 118-119)
留言